Op bedevaart naar Kevelaer, 11 en 12 augustus.
- 3 dagen geleden
- 2 minuten om te lezen

Kijk omhoog met Maria.
Al tientallen jaren trekken pelgrims uit Breda en Oost Zeeuws-Vlaanderen en Vlaanderen in augustus naar Kevelaer. Twee dagen waarin we even uit de drukte stappen en ons aansluiten bij een stroom van gebed, stilte, ontmoeting en troost. Wie ooit mee is geweest, weet het: Kevelaer is geen reis, maar een thuiskomen.
In het heiligdom van de Consolatrix Afflictorum – de Troosteres der Bedrukten – ervaren mensen iets wat moeilijk in woorden te vangen is. Een plek waar je je zorgen mag neerleggen, waar je dankbaarheid kunt uitspreken, waar je even mag rusten in de nabijheid van Maria. Zij die zelf wist wat het is om te zoeken, te wachten, te vertrouwen, nodigt ons uit om onze blik omhoog te richten. Niet om te vluchten, maar om kracht te vinden.
Voor velen is deze bedevaart een jaarlijks ankerpunt geworden. Een moment om opnieuw te beginnen, om geloof te verdiepen, om samen te zingen en te bidden. Maar ook om elkaar te ontmoeten: jong en oud, vertrouwd en nieuw, ieder met zijn eigen verhaal.
Misschien voel je zelf de behoefte aan stilte, aan verbondenheid, aan een stap op de weg van geloof. Misschien draag je iemand mee in je hart. Misschien ben je gewoon nieuwsgierig. Wat je reden ook is: je bent welkom om mee te gaan.
Laat je raken door de eenvoud van Kevelaer, door het licht van Maria, door de kracht van samen onderweg zijn.
Kijk omhoog met Maria – en ontdek wat God je wil schenken.
Voor hen die voor de eerste keer mee willen gaan; u kunt voor meer informatie een mailtje sturen naar vicevoorzitter@hmsdz.nl of op maandag- of donderdagochtend op parochiecentrum langskomen.
Voor hen die al eerder mee geweest zijn krijgen per mail een inschrijvingsformulier.
Graag inleveren via vicevoorzitter@hmsdz.nl of op maandag- of donderdagochtend op parochiecentrum of in de brievenbus op Steenstraat 9 ovv Kevelaer.

Opmerkingen